- Cvičenie

Robíte aj vy týchto 10 chýb pri cvičení? Zmeňte to!

Chodíte do posilňovne niekoľkokrát týždenne, cvičíte naozaj tvrdo a snažíte sa vyživovať zdravo. Avšak momente, ako sa postavíte na váhu, nič sa nezmení? Kde je teda problém? Nie je práve cvičenie a zdravá strava kľúčom k chudnutiu? Ako správne cvičiť?

Nie ak robíte zakaždým tie isté chyby, ktoré robí okrem vás aj mnoho iných ľudí. Poďme sa na to teraz spoločne pozrieť a zmeniť to.

 

Chyba č.1: Príliš veľa socializácie a málo cvičenia

Chodím do posilňovne a vidím tam množstvo ľudí, ktorí medzi sebou nonstop komunikujú. Sedia len tak na strojoch a vedú debatu. Hodina prejde a títo ľudia odchádzajú domov s tým ,že síce veľa nenacvičili, ale aspoň sa porozprávali. Skúste sa preto s týmito ľuďmi stretávať mimo posilňovne. Po kvalitnom tréningu si napríklad, môžete sadnúť a dať si spoločne pohár dobrého proteínu.

Najlepšie urobíte, ak budete chodiť cvičiť sami a pri cvičení budete počúvať hudbu cez slúchadlá. Je to tak efektívnejšie.

 

Chyba č.2: Nedostatok intenzity

Prídete do posilňovne a dvihneš 100-krát 5kg činku? A vyskúšate všetky stroje? Ak áno, tak hneď prestaňte. Veľa ľudí si myslí, že takýmto spôsobom schudnú. Čím viac pohybu, tým viac váhy pôjde dole. To ale nie je pravda. Ak si nezvolíte správnu intenzitu, bude to celé zbytočné.

 

Začnite postupne na nižšej váhe a pomaly ju zvyšujte. Cvičte pokiaľ vládzete. Nejde o to koľko opakovaní urobíte. Ale o to ako. Cvičte pomaly a precízne. Ako sa vraví, radšej 10 poriadnych klikov ako 50 neúčinných. Ak neviete ako na nejaký cvik, spýtajte sa niekoho, pozrite si videá a poinformujte sa.

 

Chyba č.3: Stále iba kardio

Stále si dáte v posilňovni nejaké kardio, len tak na zahriatie? Ak chcete schudnúť, mali by ste ho uprednostniť. Väčšina ľudí cvičí kardio pri intenzite okolo 60-75%, čo nie je dosť. Vaša intenzita musí byť ešte o niečo vyššia na to, aby ste mohli skutočne schudnúť. Trúfate si? Tak sa pustite do toho, ak budete šľapať na 110%, vaše telo bude spaľovať tuky ešte aj potom čo docvičíte. Je to ako keď vypnete auto, ale motor je ešte stále teplý. Po dobrom tréningu bude takto fungovať aj vaše telo.

 

Chyba č.4: Nadhodnocovanie výsledkov

Neverte príliš kardio strojom. Mnohokrát vám ukážu, že ste spálili 500 kalórií, pri tom ste stáli iba nejakých 250. To platí v prípadoch, keby sa napríklad opierate o tyče. Stroj sa riadi rýchlosť otáčok na výpočet kalórií, tých že sa ale opriete, váhu viac rozložíte a tým spálite oveľa menej ako vám ukáže stroj.

 

Chyba č.5: Bez progresu/zmeny programu

Ak robíte tie isté cviky stále dookola s tou istou váhou, telo nemá dôvod prečo sa zmeniť. Zo začiatku uvidíte istý úbytok hmotnosti ale ten začne potom už len stagnovať. Rozdeľte si dni, kedy budeš cvičiť iba nohy, ruky alebo chrbát. A pomaly dvíhajte váhu vyššie. Začnite s malými činkami a ak budete vidieť, že vaše telo už nevykonáva progres, posuňte sa o váhu vyššie. Je to beh na dlhú trať, ale rozhodne sa vyplatí. Sami budete cítiť, kedy je pre vás váha príliš malá alebo naopak príliš ťažká. Nepreceňujte sa a neskočte hneď na vysoké váhy!

 

Alebo zmeňte prostredie. Choďte si zabehať. Alebo si zacvičte len tak doma. Dajte si ľahký strečing či aerobik. Neostávajte pri stereotype.

 

Chyba č.6: Riadite sa nezmyselnými článkami

Na internete čítaš, ako schudneš z istých partií rôznymi fintami? Zabudni na ne, genetiku totiž neovplyvníš a tá je pri chudnutí najdôležitejším faktorom. Vaše telo preto bude chudnúť, z  tých častí, z ktorých chce. Cieľom je len sústrediť sa na spaľovanie tukov a dobre vybalancovaný tréningový program. Len tak stratíte tuk z každej časti vášho tela súmerne.

 

Chyba č.7: Zlá technika cvičenia

Ak neviete ako používať stroje, spýtajte sa niekoho. Alebo si o tom pozrite videá. Tak vám tréneri ukážu ako správne cvičiť a so všetkým vám pomôžu. Ak cvičíte zle, nie lenže je takéto cvičenie neefektívne, môžete si tak aj veľmi ľahko ublížiť. A problém môže nastať už len pri zlom držaní tela či uchopení činky. Dávajte si preto na to pozor. A naučte sa ako správne cvičiť skôr ako sa vrhnete na všetky tie prístroje.

 

Chyba č.8: Robíte veľa a príliš skoro

Nie je dobré cvičiť s malými váhami veľmi dlho avšak ani cvičiť s veľkými váhami, no príliš skoro. Ak do toho skočíte bezhlavo, rýchlo s tým skončíte. Je veľká pravdepodobnosť, že utrpíte nepríjemný úraz a vaše posilňovanie tak na nejakú dobu skončí. Pri najlepšom dostanete iba poriadnu „svalovku“, čo nie je zlé. Je to predsa znakom, že vaše telo buduje svaly. Môže to mať ale zlý efekt na vašu motiváciu. Prečo? Je to jednoduché. Množstvo tukov sa neodbúrava pri správnom cvičení ale až nasledujúcich 23 hodín. Preto je veľmi dôležité, čo robíte. Pri takomto cvičení vás rýchlo pohltí únava a vaša pohybová aktivita ostane na nule.  Dajte preto telu čas na to, aby sa pripravilo na väčšie váhy tým, že začnete s tými menšími. Nemôžete hodiť vaše telo len tak do vody a veriť, že sa premení na rybu.

 

Chyba č.10: Nedávate do toho všetko

Stačí jedna hodina v posilňovni s trénerom, s dobrým tréningovým plánom a správnym cvičením a nemusíte sa báť, že budete stagnovať. Výsledky sa dostavia rýchlo. Obetujte hodinu cvičeniu, kedy sa nesústredíte na nič iné, len sa svoje telo. Na diskusie s kamarátmi sa sústreďte po tréningu, tak ako na všetko ostatné. Ak chcete zhadzovať tuk, rozhodne vám k tomu napomôže kardio. Ak vám ale ide o objem, iste už ste v posilňovni nejaký ten piatok a preto viete, že objem si vybudujete dvíhaním ťažkých váh. Ak je ale pre vás kľúčová sila, pomôže správna technika a pomalé precízne cvičenie.

 

Ak sa vám článok páčil, tak to dajte vedieť aj ostatným priateľom tým, že ho budete zdieľať 🙂

 

Autor: Didin

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *