- Ostatné

Toto sa stane s tvojím telom ak prestaneš cvičiť

Chodiť pravidelne cvičiť nie je ľahká úloha. Potrebujete k tomu veľa disciplíny, odhodlania a motivácie. V tomto článku sa dozviete čo sa s vašim telom bude diať ak prestanete cvičiť.

 

Po 1. týždni:

  • Začínate byť menej fit
  • Stratíte 5% vášho VO2MAX(maximálna rýchlosť spotreby kyslíka) – čím máte hodnotu VO2MAX vyššiu tým viac kyslíka sa dostane do svalov. To znamená, že kyslík je nevyhnutný pre tvorbu energie pre vaše svaly. Napríklad ak ste pred tým zabehli 5km za 20 min tak teraz budete o 10 sekúnd pomalší.

Po 2.-3. týždni

  • Hodnota VO2MAX je o 12% nižšia
  • Nastáva strata sily a svalového tkaniva zato tuk začína pribúdať
  • Zabehnutie 5km vám bude trvať už o 1 minútu dlhšie

 

Po 4.-7. týždni

  • Vaše VO2MAX je už o 12 až 15% nižšie
  • Svalové vlákna sú menšie
  • Môžete sa cítiť nafúknutý vplyvom pribúdajúceho tuku
  • 5km zabehnete o 3 minúty dlhšie

Po 8. týždni

  • VO2MAX je o 26% nižšie
  • Ak budete takto ďalej pokračovať tak riskujete:
    • vysoký krvný tlak
    • vysoký podiel tuku v krvi
    • niektoré kardiovaskulárne ochorenia
    • obezitu
    • depresiu
    • nízke sebavedomie

Oddych po ťažkom tréningu je dôležitý kvôli regenerácii pre vaše telo. No tým, že budete sedieť celé dni na gauči môže byť viac na škodu. Najlepšie riešenie pre regeneráciu a oddych je ľahké kardio napr. 20 min prechádzka.

Ak sa vám tento článok páčil tak to dajte vedieť aj svojím priateľom tým, že ho budete zdieľať.

Zdroj: youtube.com

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *